@article{oai:nayoro.repo.nii.ac.jp:00000650, author = {Kazuo,OKABE and 岡部, 和夫}, journal = {市立名寄短期大学紀要, Bulletin of Nayoro City College}, month = {Mar}, note = {110007154686, 21世紀の新しい福祉・「地域福祉権利擁護事業」を背景に「北海道福祉サービス運営適正化委員会」がどのように取り組んできたのか、4年半を経過した事業の検証を試みた。かこ3年間の事業報告書を分析し、「苦情解決体制の整備状況調査」等から明らかになったことは、1.運営適正化委員会が住民、利用者に十分周知されていないこと、2.苦情解決体制が充分整備されていないこと3.第3者委員の機能が発揮されていないことなどが浮かびあがり、これらへの提言を行った。, This study examines the efforts made by the Hokkaido Welfare Service's Manegement Improvement Committee to implement systems of the Community Social Welfare Advocacy Plan over the last 4 years since its introduction. Three main conclusions were drawn from an analysis of progress reports from the past therr years:1.Users of the system are not sufficiently informed of the existence of the Manegement Improvement Committee. 2.The framework for complaint resolution is not sufficiently developed. 3.The functions of third party monitors are not adequately carriee out.}, pages = {31--40}, title = {地域福祉権利擁護事業に関する一考察 : 北海道福祉サービス運営適正化委員会の報告書から (前田 憲教授 退任記念号、飯野君子教授 退任記念号)}, volume = {37}, year = {2005}, yomi = {オカベ, カズオ} }