ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 市立名寄短期大学紀要(1990.3-2008.3)
  2. 第40巻

軽度発達障害児に対する就学指導と特別支援教育

https://doi.org/10.69254/0000000097
https://doi.org/10.69254/0000000097
f47a73fe-55cc-4e19-b2c7-14cfc972a275
名前 / ファイル ライセンス アクション
名寄短期大学紀要22糸田.ec7.pdf 軽度発達障害児に対する就学指導と特別支援教育 (304.3 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-08-14
タイトル
タイトル 軽度発達障害児に対する就学指導と特別支援教育
言語 ja
タイトル
タイトル Educational guidance and special education support for children with mild developmental disorder
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 適正就学指導
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 標準化された知能検査
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 軽度発達障害
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 特別支援教育
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.69254/0000000097
ID登録タイプ JaLC
著者 糸田, 尚史

× 糸田, 尚史

WEKO 351
CiNii ID 9000006947308
e-Rad_Researcher 90352484

ja 糸田, 尚史
名寄市立大学

ja-Kana イトダ, ヒサシ

Search repository
著者別名 Hisashi, ITODA

× Hisashi, ITODA

WEKO 352

en Hisashi, ITODA
Nayoro City College

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 ある年の,ある地域における就学指導委員会にかかわった。22名の児童について,発達検査や知能検査などの心理検査が行われ,学校教育を受ける場として,通常の学級がよいのか,それとも特殊学級がよいのかの検討がなされた。多くの児童に,今でいう発達障害ないしは軽度発達障害が疑われた。通常の学級で指導されているこれらの児童には,学級の編成や教育課程の編成における配慮,早朝や放課後などの補習,校内の協力体制の確立,教材・教具の工夫,個別の教育プランなどの特別支援教育が必要であると思われた。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 I was once involved with a school admissions and placement advisory committee. Twenty-two (22) students were administered psychological tests to measure development and intelligence, then results were examined to determine which children should be placed in regular classes, and which in special classes. Many of the children were suspected of having what is now called a developmental disorder or a mild form thereof. It was felt that there is a need for special education support for these children, currently in regular classes, such as supplementary early-morning or after-school classes, the establishment of systems for co-operation in the school, consideration for the formation of separate classes and curricula, innovations in teaching materials and methods, and individually personalized educational plans.
言語 en
bibliographic_information ja : 市立名寄短期大学紀要
en : BULLETIN OF NAYORO CITY COLLEGE

巻 40, p. 17-32, 発行日 2007-03-31
出版者
出版者 名寄市立大学・市立名寄短期大学
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 09165975
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10183618
item_10002_description_12
内容記述タイプ Other
内容記述 110007149234
言語 ja
関連サイト
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ URI
関連識別子 https://ci.nii.ac.jp/naid/110007149234
言語 ja
関連名称 CiNii
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:16:46.672829
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3