WEKO3
アイテム
家族援助論における即興劇導入の試みと教育心理学的効果
https://nayoro.repo.nii.ac.jp/records/249
https://nayoro.repo.nii.ac.jp/records/2496eeade73-8757-44dd-b265-8ac4ccc27e76
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-08-22 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 家族援助論における即興劇導入の試みと教育心理学的効果 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Use of Improvised Plays and its Effects in a Theory of Family Support Class | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | metadata only access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_14cb | |||||
著者 |
糸田, 尚史
× 糸田, 尚史 |
|||||
著者別名 |
Hisashi,ITODA
× Hisashi,ITODA |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 家族援助論の授業において即興劇の導入を試みた。その結果,家族の歴史的-文化的多様性の理解や家族のシステム論的な理解が促進された。また,学習への高い動機づけが示された。即興劇は家族や家族援助について学ぶための一つの有効な方法となり得ると思われる。 | |||||
言語 | ja | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The use of improvised plays in a theory of family support class promoted students' understanding of family system theory and a greater awareness of the historical and cultural diversity of families. Additionally, students'motivation to study was increased. Using improvised plays in this classroom was found to be a more effective way for students to learn about families and family support. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 市立名寄短期大学紀要 巻 39, p. 21-27, 発行日 2006-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 市立名寄短期大学 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 09165975 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10183618 | |||||
論文ID(NAID) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 110007150361 | |||||
言語 | ja | |||||
関連サイト | ||||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | https://cir.nii.ac.jp/crid/1520853833467690112 | |||||
言語 | ja | |||||
関連名称 | CiNii | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |